Langkah Pendaftaran
3 Langkah Mudah Untuk Membuat Pendaftaran
Langkah Pertama
Sebelum anda mengisi borang ini, sila rujuk Panduan Pendaftaran dan Kadar Komisen kami.
Panduan Pendaftaran
Kadar Komisen
Langkah Kedua
Sebelum anda mengisi borang pendaftaran, sila sediakan maklumat berikut.
Senarai Dokumen
Langkah Ketiga
Sila memilih borang yang berkaitan dengan perniagaan anda dan lengkapkan borang pendaftaran dan memulakan perniagaan tanpa tunai.
Daftar Sini
Panduan Pendaftaran
Panduan Pendaftaran
Terdapat 3 Fasa yang perlu di lalui sebelum anda disahkan sebagai Pedagang Ansarapay 2.0
1. Sila pastikan semua maklumat dan dokumen adalah lengkap.
2. Sila rujuk Kadar Caj Perkhidmatan bagi program ini.
3. Menurut jenis perniagaan anda, sila sediakan dokumen yang disenaraikan dalam Senarai Dokumen ini.
4. Anda telah membaca dan bersetuju dengan Terma dan Syarat Pedagang, Dasar Privasi dan Kadar Caj Perkhidmatan selepas melengkapkan pendaftaran ini.
1. Kami akan memproseskan pendaftaran dan menghubungi anda sekiranya terdapat dokumen atau maklumat yang tidak lengkap.
2. Permohonan anda akan diluluskan dalam tempoh masa 5 hari bekerja sekiranya semua maklumat dan dokumen adalah lengkap.
Bagi permohonan jenis 3 Dalam 1 Terminal, anda akan menerima satu emel daripada pihak Orijin Syiling yang mengandungi butiran-butiran yang berikut:
1. Penerimaan Pesanan/Order (Aplikasi WarongQR) – Merchant MID & Secret Key
2. Penerimaan Bayaran daripada E-Wallet (Aplikasi Orijin Syiling BIZ) – Activation Code & Manager Pin
3. Penerimaan Bayaran daripada Kad Debit/Kad Credit – Merchant MID & TID
Bagi permohonan jenis 2 Dalam 1 Terminal, anda akan menerima satu emel daripada pihak Orijin Syiling yang mengandungi butiran-butiran yang berikut:
1. Penerimaan Pesanan/Order (Aplikasi WarongQR) – Merchant MID & Secret Key
2. Penerimaan Bayaran daripada E-Wallet (Aplikasi Orijin Syiling BIZ) – Activation Code & Manager Pin
Bagi permohonan jenis Tiada Terminal (Aplikasi Telefon), anda akan menerima satu emel daripada pihak Orijin Syiling yang mengandungi butiran-butiran yang berikut:
1. Penerimaan Pesanan/Order (Aplikasi WarongQR) – Merchant MID & Secret Key
2. Penerimaan Bayaran daripada E-Wallet (Aplikasi Orijin Syiling BIZ) – Activation Code & Manager Pin
Penyelesaian jualan bagi semua transaksi adalah T+2 (2 hari bekerja selepas hari transaksi). Jumlah penyelesaian adalah jumlah selepas penolakan Kadar Caj Perkhidmatan daripada jumlah kasar.
Senarai Dokumen
Ketahui senarai dokumen yang diperlukan.
1. SSM e-Info (ROC) yang terkini
2. Salinan Penyata Bank 1 Bulan yang Terkini
3. Salinan Kad Pengenalan (depan dan belakang bagi semua pemilik)
4. Foto Premis Dalaman dan Luaran Pejabat dengan Papan Tanda Premis Perniagaan
5. Profil syarikat atau brosur produk / perkhidmatan atau menu
6. Bil utili atas nama salah satu pemilik jika tempat peniagaan tidak sama dengan alamat perniagaan yang didaftarkan dalam lesen perniagaan.
1. SSM e-Info (ROC) yang terkini
2. Salinan Penyata Bank 1 Bulan yang Terkini
3. Salinan Kad Pengenalan (depan dan belakang bagi semua pemilik)
4. Foto Premis (Dalaman dan Luaran Pejabat dengan Papan Tanda Premis Perniagaan)
5. Profil syarikat atau brosur produk / perkhidmatan atau menu
6. Bil utili atas nama salah satu pemilik jika tempat peniagaan tidak sama dengan alamat perniagaan yang didaftarkan dalam lesen perniagaan.
1. Certificate of Registration.
2. Salinan Penyata Bank 1 Bulan yang Terkini
3. Salinan Kad Pengenalan (depan dan belakang bagi Presiden, Setiausaha & Bendahari)
4. Foto Premis (Dalaman dan Luaran Pejabat dengan Papan Tanda Premis Perniagaan)
5. Profil syarikat atau brosur produk / perkhidmatan atau menu
6. Minit Mesyuarat (Presiden, Setiausaha & Bendahari sebagai hadirin)
7. Bil utili atas nama salah satu pemilik jika tempat peniagaan tidak sama dengan alamat perniagaan yang didaftarkan dalam lesen perniagaan.
1. Lesen PBT (Pihak Berkuasa Tempatan)
2. Salinan Penyata Bank 1 Bulan yang Terkini
3. Salinan Kad Pengenalan (depan dan belakang bagi Presiden, Setiausaha & Bendahari)
4. Foto Premis (Dalaman dan Luaran Pejabat dengan Papan Tanda Premis Perniagaan)
5. Profil syarikat atau brosur produk / perkhidmatan atau menu
6. Bil utili atas nama salah satu pemilik jika tempat peniagaan tidak sama dengan alamat perniagaan yang didaftarkan dalam lesen perniagaan.
Kadar Caj Perkhidmatan
Hubungi Kami
Sebarang pertanyaan/masalah teknikal anda hadapi, anda boleh menghubungi alamat dan nombor talian tertera.
Pejabat Urusan
Lot 3.35 Bangunan Mara,
Jalan Raja Laut,
50350, Kuala Lumpur.
Waktu Operasi
Waktu Bekerja
Isnin - Jumaat : 9am - 5pm